V sérií, pozostávajúcej zo 4 kusov, bol v roku 1949 v závode Škoda Plzeň vyrobený parný rušeň Kč 4 – 199 typu 750 DP 150, s výrobným číslom 2064/49. Tender rušňa vyrobila Prvá brnenská a kráľovopolská strojáreň – Gottwaldové závody Kráľovo Pole.
Rušeň bol dodaný Manganorudným a kyzovým závodom Chvaletice. Niektoré pramene uvádzajú, že bol krátko v prevádzke v Švermových železiarňach v Podbrezovej. V roku 1956 ho z Podbrezovej previezli do Liptovského Hrádku. Zamestnanci mu dali prezývku Sulika.
Rušeň bol v roku 1968 navrhnutý na zrušenie, avšak v roku 1979 ho kompletne zrenovovali ako výstavný exponát v Švermových železiarňach v Podbrezovej a pridelili mu označenie „Sko 2696“ .
Po vybudovaní expozície PLŽ v areáli Múzea liptovskej dediny, bol rušeň zrekonštruovaný do funkčného stavu. Jeho rekonštrukciu previedla firma OKV Martin. Dobrovoľníci rušeň prezývajú Kačena, podľa označenia Kč. Je to jediný rušeň PLŽ, ktorý má tender.