Na Považskú lesnú železnicu boli v roku 1961 dodané dva rušne Rába, s označením M 42 023 (výrobné číslo 5056) a M 42 032 (výrobné číslo 5567).
Je to štvornápravový rušeň s usporiadaním náprav BoBo a hydrodynamickým prenosom výkonu.
Spaľovací naftový šesťvalcový motor typu 6 JS 13.5/17 poháňa hydrodynamickú jednomeničovú prevodovku Voith L 16/GH. Tá je kĺbovým hriadeľom spojená s automatickým radením rýchlostných stupňov bez prerušenia ťažnej sily.
K tejto prevodovke je pripojená ďalšia prevodovka, ktorá umožňuje reverzáciu a redukčný stupeň v posunovacom režime. Z prevodovky je krútiaci moment prenášaný dvoma kĺbovými hriadeľmi do rozvodných prevodoviek v jednotlivých podvozkoch.
Riadenie rušňa je prevádzané stlačeným vzduchom.
Napriek poruchovosti a nedostatku náhradných dielov jazdili, vďaka starostlivosti zamestnancov PLŽ, oba rušne až do ukončenia prevádzky v roku 1972.
Rušeň M 42 023 bol po zrušení prevádzky na PLŽ zapožičaný v železiarňach v Podbrezovej. Spolu s parným rušňom U 45 903 bol v roku 1983 požičaný do skanzenu vo Vychylovke. Tu bol, pri požiari depa v roku 1988 bol neopraviteľne poškodený.
Rušeň M 42 032, nachádzajúci sa v expozícii PLŽ, je napriek zachovalému stavu nepojazdný.